تبلیغات

کشتار مسلمانان توسط دولت چین



کجایند مدعیان حقوق بشر ...






مسلمان کشی هدف مدعیان حقوق بشر


"عامل هلوکاست مسلمانان در میانمار"




ادامه مطلب...

آنچه در میانمار به عنوان یک نسل کشی در حال وقوع است و از سوی رسانه های غربی در یک بایکوت خبری به سر می برد را باید در رابطه با دالایی لاما؛ رهبر بوداییان و همکار سازمان جاسوسی آمریکا بررسی کنیم.

تبت، سرزمین مقدس بودائیان و مرتفع ترین منطقه مسکونی جهان است، که از آن با نام “بام جهان” نیز یاد می شود، در جمهوری خلق چین و در مرز هند واقع شده است. پایتخت سنتی تبت، شهر لهاسا است که اکنون مرکز استان تبت چین است. اداره امور این سرزمین، که معمولا تحت حمایت چین بوده، از قرن هفدهم به بعد بر عهده رهبر مذهبی بوداییان تبتی بود که عنوان «دالایی لاما» را دارد.


 

«تنزین گیاتسو»؛ چهاردهمین دالایی لاما تبت است که در سال در سال ۱۹۳۷ به عنوان کسی که روح بودا در او حلول کرده، معرفی شد! از همان سن و بر پایه خرافات رایج بودیسم، بر تخت سلطنت موروثی تبتی ها تکیه زد و در پانزده سالگی هم به عنوان رهبر تشریفاتی دولت تبت برگزیده شد. «دالایی لاما» در بیست و چهار سالگی، به تحریک غرب و برای تثبیت حکومت خودمختارش، تبتی ها را به شورش علیه حکمرانی چینی ها فراخواند، اما در حالی که هزاران تبتی در نبرد با سربازان چینی جان می دادند، از ترس جانش، به هند گریخت و از دولت دهلی تقاضای پناهندگی سیاسی کرد.

در سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۶ (۲۰۰۱-۲۰۰۷ م)، چهار دیدار محرمانه «دالایی لاما» با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید فاش شده است؛ سلسله ملاقات هایی که برای پیشبرد کودتاهای مخملی در جهان انجام می گشت که نمونه آن، کودتای نافرجام در برمه-میانمار- (موسوم به انقلاب زعفرانی) است. «دالایی لاما» در پاییز ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ م)، از دست جرج دبلیو بوش، بالاترین نشان ایالات متحده را دریافت کرد. در مراسم اهداء این نشان عالی، رئیس جمهور جنگ طلب آمریکا وی را «نماد جهانی صلح و بردباری» خواند، اما بودیست های واقعی او را «گزینه معنوی سازمان جاسوسی سیا در انقلاب های مخملی» می دانند.

دالایی لاما در ایران نیز، برای نخستین بار در ۶ تیرماه ۱۳۸۵، توسط روزنامه «اعتماد ملی» معرفی شد و با هدف تبلیغ «معنویت سکولار» و «عرفان های آمریکایی» گفتگوی تبلیغاتی مفصلی از وی منتشر شد. روزنامه «کیهان» در ۲ بهمن ۱۳۸۶ با انتشار عکس ها و اسنادی فاش کرد که لاما با «کارل گرشمن»، رئیس «بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی» و از رهبران «سازمان جاسوسی سیا»، نشست های منظمی را برای پیشبرد کودتاهای مخملی برگزار می کند.

بوداییان میانمار نیز ارتباط عمیقی با دالایی لاما دارند و خود را مطیع آن می دانند و کشتار جمعی مسلمانان توسط آنها که یک نسل کشی تاریخی می باشد را در بایکوت کامل خبری رسانه‌های غربی به انجام می رسانند. این اتفاق که محدود به یک نزاع فرقه‌ای نبوده، در راستای فرامین آمریکا به دالایی لاما و تلاش دولت میانمار برای اصلاحات مد نظر امریکا، پس از سفر کلینتون به این کشور اتفاق افتاده است.



دولت میانمار که به نقض حقوق بشر علیه تبتی ها متهم بود با وضع قوانینی بر ضد مسلمانان این کشور فشار را بر آنها تنگ کرد. ورود کلینتون و دیدار با رئیس جمهور این کشور شروعی بود بر فشار بیشتر بر مسلمانان. پس از این دیدار تین سین؛ رئیس جمهور میانمار در یک سخنرانی اعلام کرد: “مسلمانان روهینگیا باید از کشور اخراج و به اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتقل شوند.”

دولت میانمار همچنین به صورت رسمی دستور داد که مسلمانان دیگر حق بنا کردن مساجد جدید یا ترمیم مساجد قدیمی را ندارند. همین مصوبه کافی بود تا افراطیون بودایی و هندی نزدیک به ۷۲ مسجد را ویران کنند. خشونت‌ها به دنبال حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان در استان راخین کلید خورد و ‍پس از آن از ابتدای فوریه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست به کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند. دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروه های امدادی و رسانه های بین المللی به این منطقه جلوگیری کرد و در سکوت مجامع بین المللی نسل کشی گسترده آغاز شده است که برخی رسانه ها آن را هولوکاست واقعی مسلمانان نامیده‌اند.
                     

گفت‎و‎گو با سفیر سابق ایران در تایلند درباره فاجعه‎ای که در جریان است ...


میانمار یا همان برمه برای مردم ما کشور ناشناخته‎ای است. برای آغاز بحث این کشور را برای ما معرفی کنید و كمی درباره ترکیب جمعیتی، مذهبی و قومیتی این کشور توضیح دهید.
کشور میانمار‎ با وسعتی‎ برابر 552/676 کیلومترمربع‎ و جمعیتی‎ معادل‎ 47 میلیون و 758 هزار نفر در منطقه‎ای‎ حساس‎ بین‎ آسیای‎ جنوب‎‎شرقی‎ و آسیای‎ جنوبی‎ قرار گرفته‎ است‎. این کشور‎ در شمال‎ و شمال‎ شرقی‎ با چین‎، در شرق و جنوب‎ شرقی‎ با تایلند، در جنوب‎ و جنوب‎ غربی‎ با خلیج‎ بنگال‎ و در غرب‎ با بنگلادش‎ و هند همسایه‎ است. میانمار‎ از موقعیت‎ استراتژیک‎ حائز اهمیتی‎ در منطقه‎ آسیای‎ جنوب‎‎شرقی‎ و آسیای‎ جنوبی‎ برخوردار بوده و می‎تواند نقش‎ مهمی‎ در منطقه‎ آبراه‎های‎ شمالی‎ اقیانوس‎ هند ایفا كند. در ادوار گذشته‎ مردمانی‎ از نژاد چینی‎ و هندی‎ به‎ میانمار‎ مهاجرت‎ کرده‎ و در نقاط‎ مختلف‎ این‎ کشور سكنی‎ گزیده‎اند و سایر ملل‎ نیز از طریق‎ دریا به‎ کشور میانمار‎ دسترسی‎ پیدا می‎كنند. جدا بودن‎ اقوام‎ مختلف‎ از یکدیگر سبب‎ به‎وجود آمدن هویت‎های‎ مختلف‎ محلی‎ و در نتیجه‎ احساسات‎ جدایی‎طلبانه‎ در بین‎ اقوام‎ مختلف‎ گردیده‎ است‎. طبق قانون اساسی «بودیسم» دین رسمی کشور است. نزیك به 85 درصد مردم برمه بودائی، 7 درصد مسلمان، 4 درصد هندو و 2 درصد مسیحی ‎هستند. 2 درصد باقی‎مانده را نیز آیین‎‎های بودائی چینی، تائوئیسم، کنفوسیوسیسم و نیاکان‎پرستی تشکیل می‎دهند.
اسلام چگونه به این کشور جنوب‎شرقی آسیا وارد شده است؟
تاریخ گسترش اسلام در میانمار به قرن اول هجری برمی‎گردد. بعد از ظهور اسلام و گرایش اعراب و ایرانیان به اسلام، دریانوردان عرب و ایرانی و بازرگانان مسلمان از مسیر‎های زمینی که از منطقه غربی ‎میانمار و ایالت آراکان این کشور می‎گذشت، ‎به مناطق غربی چین سفر می‎کردند. بسیاری از این افراد در منطقه حاصلخیز و مستعد ساحلی‎ آراکان ساكن شده و اولین مناطق تجمع مسلمانان را ایجاد کردند.
«مائونگ‎تان لویی» از محققان بودائی میانمار در این‎باره می‎گوید كه در سال 680 میلادی محمد حنفیه فرزند امام علی (علیه‎السلام) پس از عدم توفیق ‎در خون‎خواهی امام حسین (علیه‎السلام) از بنی‎امیه، همراه با طرف‎داران و نیرو‎های خود به شرق کوچ کرد تا بالأخره در سواحل آراکان به میانمار رسید و در آن‎جا «کایاپوری» ملکه قبیله منطقه را شکست داد و او را به دین اسلام در آورد. سپس ملکه را به همسری گرفت و به ترویج اسلام در آن منطقه پرداخت. در حال حاضر دو مزار در «آراکان» وجود دارد که به «حنفیه تونکی» (مزار حنفیه) و «کایاپوری تونکی» معروف هستند. این دو مزار به‎صورت زیارتگاه مسلمانان این منطقه در آمده و آن‎ها معتقدند كه مزار محمد حنفیه (علیه‎السلام) در این منطقه می‎باشد.
سیاحان چینی در نوشته‎‎های خود از مناطق ایرانی‎نشین در مرز‎های بین میانمار و چین در قرن سوم میلادی نیز یاد کرده‎اند. منطقه‎ «آراکان» از طرف شمال غربی با بنگلادش و از شمال با هندوستان هم‎مرز است و تقریبا به‎طور کامل زیر نفوذ مسلمانان‎ است. اکثر مسلمانان میانمار در این منطقه زندگی می‎کنند. جمعیت آراکان حدود 7 میلیون نفر است که تقریبا تمامی آن‎ها مسلمان هستند و به زبان محلی «روهینگیا» که زبان اصلی ‎آن منطقه است صحبت می‎كنند. این زبان، تركیبی از زبان‎‎های «ترکی‎»، «بنگالی‎»، «فارسی‎» و «عربی‎» است.
بعضی از منابع تاریخی حکایت از آن دارد که در سال 1531میلادی پادشاه وقت ایران یک هیأت سه نفره مذهبی را به آراکان اعزام كرد که به ساختن مساجد و تبلیغ اسلام همت گماشته و عده‎ای از علمای آراکان را جهت سفر به ایران دعوت کرد. زبان فارسی که در میان اهالی غرب میانمار رایج بود، در زبان میانماری نیز تأثیر گذاشت. هنوز هم لغات و اصطلاحات متعدد فارسی به‎ویژه اصطلاحات دریانوردی مانند «بندر»، «شاه بندر» و «ناخدا» در زبان میانماری وجود دارد.



از چه زمانی حاکمان به مسلمانان این کشور فشار وارد کرده‎اند؟ دلیل این فشار‎ها چیست؟
اجرای قوانین اسلامی در منطقه آراکان قبل از سال‎1430 میلادی وجود داشته و تا سال 1784 ادامه داشت. بعد از اشغال منطقه آراکان به‎وسیله «سلطان بوداپایا» که یک فرد بودائی بود، اجرای قوانین اسلامی ملغی و قانون ملی جایگزین آن شد. بر اساس این سابقه، هنوز هم مسلمانان آراکان با دولت میانمار اختلاف داشته و معتقدند دولت میانمار حقوق مسلمانان را نادیده گرفته است و به آداب و سنن آن‎‎ها بی‎احترامی می‎کند. حتی این امر مورد پذیرش مجامع بین‎المللی نیز قرار گرفته اما هنوز اتفاق خاصی برای بهبود شرایط نیفتاده است.
مسلمانان ساکن در میانمار برای ر‎هایی از ظلم دولت حاکم چه اقداماتی انجام داده‎اند؟
در طول این سال‎ها، مردم مسلمان آراکان چندین گروه آزادی‎بخش پارتیزانی و انجمن‎‎های غیر‎نظامی برای دفاع از حقوق خود تشکیل داده‎اند. مهم‎ترین این سازمان‎‎ها عبارتند از: «جبهه میهن‎پرستان روهینگ»، «سازمان آزادی بخش آراکان» و «سازمان رهایی‎بخش مسلمانان میانمار». مسلمانان میانمار دارای سازمان‎‎ها و انجمن‎‎های مختلف دیگری نیز هستند که مهم‎ترین آن‎‎ها «شورای امور مذهبی مسلمانان»، «جامعه علمای میانمار»، «سازمان مسلمانان میانمار»، «اتحادیه جوانان مسلمان»، «سازمان اخوت مسلمانان» و «انجمن دانشجویان مسلمان» است.
دولت ژنرال «نوین‎» پس از سرکار آمدن در سال 1962، رفتن مسلمانان به حج را ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت تا سال 1980 که به 70 نفر از مسلمانان اجازه داده شد ‎به ‎مکه مشرف شوند ادامه داشت. از این سال به بعد عده‎ای از مسلمانان نیز جهت شرکت در کنفرانس‎‎های مختلف اسلامی اعزام شدند. باوجود این وضعیت، فشار بر مسلمانان متوقف نشد و این امر باعث مهاجرت بیش از نیم میلیون مسلمان میانماری به کشور‎های بنگلادش، هند، پاکستان، مالزی، تایلند، سنگاپور، امارات متحده عربی، عربستان و ممالک دیگر شد.
در سال 1978 ادامه این سیاست‎‎ها باعث شد تا بیش از 300 هزار نفر از مسلمانان منطقه آراکان به بنگلادش مهاجرت كنند و چون این مسأله تبلیغات وسیعی را در سراسر جهان به‎دنبال داشت، دولت میانمار با دولت بنگلادش وارد مذاکره شد و با امضای موافقت‎نامه‎ و اسکان مجدد پناهندگان مسلمان میانماری و نیز پیمان مرزی توسط دو کشور، مسأله پناهندگان خاتمه پیدا کرد و بسیاری از آن‎ها به آراکان مراجعت کردند.
در طول سال‎‎های گذشته دولت میانمار کنترل شدیدی بر فعالیت‎‎های مساجد داشته است و در برخی مقاطع حتی آمار ازدواج و تمایل مردم جهت انجام قربانی در عید قربان و نیز آمار افرادی که در مساجد به آموختن قرآن‎کریم مشغول می‎شوند، به دولت گزارش ‎شده است. اکثریت مسلمانان میانمار سنی و حنفی هستند ولی حدود 20 هزار شیعه نیز در این کشور زندگی می‎کنند. مهمترین و قدیمی‎ترین مساجد میانمار در «رانگون» پایتخت این سرزمین بنا شده است. مسجد سوراتی، مسجد سنی مغول، مسجد مانگ تولای و مسجد شیعیان موسوم به مغول مسجد و همچنین مدرسه امیرالمؤمنین از دیگر اماکن مهم آنهاست.




برخی اخبار از کشتار مسلمانان میانمار در روز‎های اخیر حكایت دارد. درباره این اخبار و ریشه این اختلافات و کشتار‎ها چه اطلاعاتی دارید؟
بله؛ انتشار اخبار مربوط به کشتار گسترده مسلمانان در میانمار موجی از نگرانی را در میان کشور‎های اسلامی از جمله ایران برانگیخته است. نهاد‎های بین‎المللی و کشور‎های اسلامی به‎ویژه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن و ابراز تأسف از این جنایات، تلاش می‎کنند تا هرچه سریع‎تر اطلاعات دقیق و موثقی را در این‎باره که مصداق نسل‎کشی و پاک‎سازی قومی است، به‎دست آورده و امت اسلامی را در جریان قرار دهند. گفته شده است که موج خشونت‎‎ها علیه مسلمانان از یک ماه قبل و پس از درگیری بین یک فرد بودایی و یک مسلمان آغاز شد. اما به‎نظر من در مورد این‎که این حادثه ناشی از اختلافات مذهبی بوده یا نه، باید بیشتر تحقیق کرد؛ چراکه در رجوع به آموزه‎‎های مکتب بودا، آثار و نشانه‎ای از دعوت به مبارزه با مذاهب دیگر نیست. آن‎گونه که محققان تاریخ ادیان روایت کرده‎اند، میراث دینی بودا مجموعه‎ای از تعالیم اخلاقی و عرفانی است و این آیین همانند کنفوسیوس در شمار مکاتبی است که به آرامش و صلح دعوت می‎کند. احتمال دارد ریشه این درگیری‎ها، قوم‎گرائی باشد که البته با حمایت مسئولان نظامی کشور انجام شده است.
گزارش منابع مستقل هم حکایت از آن دارد که گروه‎‎های افراطی و قوم‎گرای «ماگ» با پشتیبانی پلیس و ارتش به کشتار و آتش زدن دهکده‎‎ها و مساجد مسلمانان پرداخته‎اند. دولت میانمار نیز که مسئولیت دفاع از حقوق ملت را دارد، برای جلوگیری از این جنایات اقدام جدی انجام نداده و حتی به‎گونه‎ای به جانب‎داری از گروه‎‎های افراطی پرداخته است. اظهارات مقامات دولتی که مسلمانان را مهاجران غیرقانونی خوانده‎اند، نشان از حمایت دولت برای پاک‎سازی مسلمانان دارد. دولت میانمار حاضر نیست تابعیت این کشور را به مسلمانان بدهد و رئیس‎جمهوری این کشور بار‎ها از سازمان ملل متحد خواسته است به مسلمانان فاقد تابعیت میانمار در اردوگاه‎‎های آوارگان پناه بدهد. جامعه جهانی باید بر حکومت میانمار فشار وارد کند تا مسلمانان را به‎عنوان شهروندان میانمار به رسمیت بشناسد.
منابع رسمی و غیر‎رسمی آمار متفاوتی را از کشتار‎های صورت گرفته در میانمار مخابره کرده‎اند. به‎نظر شما کدام‎یک از این ارقام صحت بیشتری دارد؟
آمار منتشره در هفته‎‎های گذشته، قربانیان مسلمان را بیش از 20 هزار تن اعلام کرده است که به دست گروه‎‎های افراطی در «استان راخین» کشته، شکنجه و یا بی‎خانمان شده‎اند. فعلا نمی‎توان در مورد صحت و سقم این آمار اظهارنظر کرد و باید منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی بود.




پس از این کشتار برخی از نهاد‎های بین‎المللی و حقوق بشری و نیز سازمان کنفرانس اسلامی بیانیه‎‎هایی در محکومیت این اقدام منتشر کرده‎اند. به‎نظر شما جمهوری اسلامی ایران چه اقدامی باید در این زمینه انجام دهد؟
اتفاقا جمهوری اسلامی ایران از همان اولین ساعات انتشار این خبر، از طریق سخنگوی وزارت امور خارجه موضع گرفت و با محکومیت این جنایات، از مسئولان کشور میانمار خواست که ضمن رعایت حقوق اقلیت مسلمان این کشور، گزارش دقیق و جامعی به مسلمانان جهان و ملت ایران ارائه کند. به اعتقاد من مجامع بین‎المللی و کشور‎های جهان به‎خصوص مسلمانان باید به‎طور مستمر با اعمال فشار بر دولت نظامی میانمار، شرایطی را فراهم کنند که خشونت‎‎ها پایان یافته و امنیت مسلمانان تأمین شود. سفارت ایران در تایلند که اکردیته در میانمار می‎باشد نیز قضایا را از نزدیک دنبال کرده تا اطلاعات دقیق را برای تصمیم‎گیری‎‎های بعدی به تهران مخابره کند.
همین كه ایران در میانمار سفارتخانه ندارد، کاستی بزرگی است.
 آیا پس از تصویب برقراری سفارتخانه در میانمار در اسفند سال گذشته، فعالیتی در این زمینه صورت گرفته است؟
بله، تأسیس سفارت در میانمار از اولویت‎‎های وزارت امور خارجه است و در دستور کار قرار دارد. ما هم منتظریم كه این اتفاق زودتر بیفتد.


                           
منبع : آحاد نیوز



منبع : basiratprees[dot]mihanblog[dot]com[slash]post[slash]90

عامل هلوکاست مسلمانان در , جمعه 26 تیر 1388 دوست دارم خواندن , آرامش آموزش آسایش نقض حقوق بشر , جمعیت اصولگرایان خط امام و , معبر تاریخ کشتار , متنوع ترین نرم افزار اخبار , تازه ترین اخبار دانشگاه آزاد ,

تبلیغات


تبلیغات

تبلیغات
مطالب تصادفی

تبلیغات