تبلیغات




خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان

آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟

انتخاب آرمین 2afm ، سیروان خسروی ، کیم کارداشیان ، ریحانا ، علیرضا حقیقی و... می باشد

خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان

تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا

لینک خرید عینک لویی ویتون توضیحات عینک لویی ویتون



عينك خلباني شيشه جيوه اي

glassesRayBan

عينك خلباني شيشه جيوه اي

عينك Ray Ban

به همراه كيف عينك

محصولي متفاوت و منحصر بفرد از كمپاني rayban

با قابليت بازتاب 90 از اشعه هاي مضر افتاب

طراحي برتر ويژه سال 2013

عينك فوق اسپرت با طراحي جديد

شناخته شده به عنوان عينك محبوب هنرپيشگان



روش خريد: براي خريد پس از کليک روي دکمه زير و تکميل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل يا محل کار تحويل بگيريد، سپس وجه کالا و هزينه ارسال را به مامور پست بپردازيد. جهت مشاهده فرم خريد، روي دکمه زير کليک کنيد.

قيمت فقـط : 28.000 تـومان


رانده شدن شیطان از بهشت



رانده شدن شیطان از بهشت؟
بسم الله الرحمن الرحیم

رانده شدن شیطان از بهشت؟مگر وقتی شیطان به آدم سجده نکرد، خدا او را از بهشت بیرون نکرد؟ پس چطور توانسته دوباره وارد بهشت بشود و آدم و حوا را گول بزند تا سیب را بخورند؟ ایا بهشتی که حضرت آدم و حوا در آن سکونت داشته اند، بهشت اُخروی بوده است؟

به یقین شیطان یا همان ابلیس ، رجیم و رانده شده است؛ چنان كه در قرآن در سوره حجر آیه 24 و سوره ص آیه 78، آمده :«قال فاخرج فانّک رجیم ؛ از آن جا بیرون رو که مطرودی » . معلوم می‌شود که شیطان بعد از جریان تکبر و سجده نکردن بر آدم گرفتار لعن ابدی شده و از درگاه خداوند و ملكوت رانده شده است و به یقین تا ابد هم در بهشت راه ندارد.

پس: شیطان قبلا در بهشت نبود؛ بلكه در درگاه الهی و در جمع مقربان درگاه خداوند بود؛ در حالی كه بهشت جایگاه مؤمنان و بندگان مطیع خداوند در آخرت است و اخراج او به معنای اخراج از بهشت نیست . در حقیقت اخراج شیطان به معنی تنزل مقام و مرتبه شیطان بود از جایگاه بلندی كه در نزد خداوند یافته بود نه اخراج از مكان معین و مشخصی كه در نتیجه سوال مربوطه امكان طرح بیابد ، این همان حقیقتی است كه در قرآن در تحت عنوان " هبوط " بیان شده است ، خداوند در مورد واقعه اخراج ابلیس می فرماید : « قالَ فَاهْبِطْ مِنْها فَما یَكُونُ لَكَ أَنْ تَتَكَبَّرَ فیها فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرین گفت: از آن (مقام و مرتبهات) فرود آى! تو حقّ ندارى در آن (مقام و مرتبه) تكبّر كنى! بیرون رو، كه تو از افراد پست و كوچكى (اعراف (7) آیه 13.)

علامه طباطبایی در توضیح این آیه می فرماید : « جمله" فَاخْرُجْ إِنَّكَ مِنَ الصَّاغِرِینَ" تاكید است براى جمله" فَاهْبِطْ مِنْها"، براى اینكه" هبوط" همان خروج است، و تفاوتش با خروج تنها در این است كه هبوط خروج از مقامى و نزول به درجه پایینتر است، و همین معنا خود دلیل بر این است كه مقصود از هبوط فرود آمدن از مكان بلند نیست، بلكه مراد فرود آمدن از مقام ومرتبه بلند است. و این مؤید ادعاى ما است كه گفتیم ضمیر در" منها" و" فیها" به" منزلت" بر مىگردد نه به آسمان و یا بهشت.

بنا بر این، معناى آیه چنین مىشود كه خداى تعالى فرمود: به جرم اینكه هنگامى كه ترا امر كردم سجده نكردى باید از مقامت فرود آیى، چون مقام تو مقام خضوع و فرمانبرى بود، و تو نمىبایستى در چنین مقامى تكبر كنى، پس برون شو كه تو از خوارشدگانی.

طباطبایى سید محمد حسین ،المیزان فى تفسیر القرآن ج 8 ص 29.

اما در هر حال روشن است كه شیطان بعد از این اخراج، دیگر نمی توانست به بهشت هم راه یابد ، حال باید پرسید كه چگونه او در جریان فریب آدم و حوا توانست وارد بهشت گردد ؟
پاسخ می دهیم: گرچه برخی تصور کرده‌اند که مراد از بهشت آدم و حوا همان بهشت موعود آخرتی است، ولی مراد از بهشت محل سكونت آنها همان بهشت موعود نیست، زیرا اخراج از آن بهشت معنا ندارد ؛ اما سؤال این است كه آن بهشت موقت و محل سكونت ایشان كجا بود و چه حقیقتی داشت ؟ در این خصوص برخی از این نظریات را بیان می کنیم :
1. باغ آسمانی : بعضى از مفسرین معتقدند که: این بهشت در یکى از کرات آسمانى بوده ، هر چند بهشت جاویدان نبوده، زیرا در بعضى از روایات اسلامى با کلمه« سماء » به بودن این بهشت در آسمان اشاره شده است .
مکارم شیرازى ناصر، تفسیر نمونه، ج1، ص: 186، دار الکتب الإسلامیه ، تهران، چاپ اول، 1374 ش.
2. باغ زمینی : برخى از مفسران هم نوشتهاند : این بهشت یکى از باغ هاى دنیا و روى زمین بوده و جمله: « اهْبِطُوا» نیز بر این دلالت ندارد که از بالا به پایین بیایید، بلکه به معنى انتقال آن ها بعد از خوردن میوه ممنوعه به نقطه دیگر زمین است. على بن ابراهیم قمى در تفسیر خود می نگارد: از امام جعفر صادق علیه السّلام راجع به بهشت حضرت آدم جویا شدند: آیا از بهشتهاى دنیا یا از بهشتهاى آخرت بوده، فرمود: از بهشتهاى دنیا بود که خورشید و ماه در آن طلوع می کرد. اگر از بهشتهاى آخرت بود، هیچ گاه حضرت آدم از آن خارج نمی شد.
تفسیر المیزان، ج1، ص 212.

در مجموع اين نظرات مي توان به اين نتيجه رسيد كه به يقين بهشتی که حضرت آدم و حوا در آن سکونت داشته اند، بهشت اُخروی نبوده است، زیرا بهشت اُخروی هرگز جای ابلیس نمی‌باشد . آن جا محدوده ای نیست که شیطان و شیطنت و عصیان در آن راه داشته باشد. خیال باطل و نافرمانی در آن جا نیست. از سوی دیگر: کسی که به جنت خلد وارد شود، دیگر خارج نخواهد شد.

لازم به ذکر است شبهه ی فوق الذکر سالهای دور مطرح و به شکلی ساده و کاملا منطقی و قانع کننده به واسطه ی ترجمه ی صحیح لغت به لغت آیات قرآن کریم پاسخ گرفته شد و امروزه اسلام ستیزان از این شبهات پاسخ داده شده در شبکه های اجتماعی برای به انحراف کشیدن اذهان عمومی استفاده می کنند چرا که اطمینان دارند مشتریان این نوع شبکه ها از جمله فیسبوک هرگز به هیچیک از این پاسخ ها رجوع نکرده و نخواهند کرد!

 



منبع : mahdaviat1[dot]blogfa[dot]com[slash]post-764[dot]aspx

مهدویت و دجال رانده شدن شیطان , ZAEEM درخواست شیطان از خدا پس از , ماجرای رانده شدن حضرت آدم از بهشت, قالب وبلاگ, فرشته رانده شده پیشینه شیطان, بهشت و جهنم پیام تکان دهنده , امانت اسمانی چرا شیطان به بهشت ,

تبلیغات



تبلیغات

تبلیغات
مطالب تصادفی

تبلیغات

تبلیغات
Blogs Top
بلاگز فا
اخبار آنلاین ایران و جهان