تبلیغات




خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان

آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟

انتخاب آرمین 2afm ، سیروان خسروی ، کیم کارداشیان ، ریحانا ، علیرضا حقیقی و... می باشد

خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان

تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا

لینک خرید عینک لویی ویتون توضیحات عینک لویی ویتون



عينك خلباني شيشه جيوه اي

glassesRayBan

عينك خلباني شيشه جيوه اي

عينك Ray Ban

به همراه كيف عينك

محصولي متفاوت و منحصر بفرد از كمپاني rayban

با قابليت بازتاب 90 از اشعه هاي مضر افتاب

طراحي برتر ويژه سال 2013

عينك فوق اسپرت با طراحي جديد

شناخته شده به عنوان عينك محبوب هنرپيشگان



روش خريد: براي خريد پس از کليک روي دکمه زير و تکميل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل يا محل کار تحويل بگيريد، سپس وجه کالا و هزينه ارسال را به مامور پست بپردازيد. جهت مشاهده فرم خريد، روي دکمه زير کليک کنيد.

قيمت فقـط : 28.000 تـومان


برچسب :

آنچه در مورد جن می خواهید بدانید

نوشته مرتبط با این برچسب :
آنچه در مورد جن می خواهید بدانید




آنچه در مورد جن می خواهید بدانید
استاد عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «یا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ» گفت: علامه طباطبایی(ره) چنین تفسیر می‌كند كه جنیان در بهره‌كشی از انسان‌ها ممنوع شده‌اند؛ همان‌طور كه ما هم نباید جن‌ها را تحت سلطه و سیطره خود بگیریم. به گزارش مشرق به نقل از فارس، یكی از مسائلی كه همواره مورد سؤال مردم قرار می‌گیرد؛ حقیقت وجود جن و شیطان و درستی یا نادرستی ارتباط انسان با اینگونه از موجودات است. برای بررسی این موضوع، گفت‌وگوی مشروحی را با حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از پژوهشگران و اساتید فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم انجام داده‌ایم كه متن كامل آن تقدیم می‌شود.

 جن یعنی چه؟ و چه موجودی است؟...
ـ قبل از بحث از وجود جن، بهتر است اشاره‌ای به لفظ و ماده «جنّ» داشته باشیم. ماده «ج ن ن» دلالت بر خفا و پوشش می‌كند. یعنی هر چیزی كه به نوعی پوشیده و مخفی بوده باشد اگر خواستیم از او تعبیر كنیم از این ماده استفاده می‌كنیم. مثلاً به بچه‌ای كه در رحم مادر از دیده‌ها پنهان بوده و مخفی در شكم اوست «جنین» می‌گوییم. كسی كه روی عقلش پرده‌ای قرار داده شده و عقل او تحت‌الشعاع بوده و پوشیده شده «مجنون» است.
به سپر كه‌ انسان، پشت آن مخفی می‌شود «جُنّة» می‌گویند. به آن زمینی كه با اشجار و درختان پوشیده شده «جَنّت» می‌گویند. به قلب، «جَنان» می‌گویند چرا كه در درون است و ظاهر نیست و مانند این مثالها فراوان است. پس ماده (ج‌،ن،ن) برای چیزهایی به كار می‌رود كه به نوعی مخفی هستند.
یكی از این موارد كه همین معنا در آن لحاظ شده، موجودی به نام «جنّ» است. جن، اسم جنس است برای موجوداتی كه از دیده‌های ظاهری، پنهان هستند. جن‌ها هم درك و شعور و فهم دارند و هم قدرت و فعالیت دارند.
این نكته را لازم است تذكر دهم كه خیلی از مردم وقتی می‌خواهند «جن» را جمع ببندند می‌گویند: «اَجِنّه»، در حالی كه این تعبیر، اشتباه است. چون «اجنه» جمع «جنین» است نه «جن». قرآن كریم می‌فرماید: «وَ إِذْ أَنْتُمْ أَجِنَّةٌ فی‏ بُطُونِ أُمَّهاتِكُم»‏؛ و در آن موقع كه به صورت جنین‌هایى در شكم مادرانتان بودید. (نجم/32)
پس به كار بردن كلمه «اجنه» برای جن‌ها غلط است بلكه جمع جنّ، «جِنّة» می‌شود. در سوره ناس می‌خوانیم: «مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاس». (ناس/6)
سخن درباره جن‌ها، زیاد است اما با توجه به عمومی بودن این گفت‌وگو، بنده نمی‌خواهم به همه موارد اشاره كنم بلكه تنها به چند مورد كه در قرآن كریم آمده بسنده می‌كنم، یكی اینكه قطعا آنها نیز مخلوق خداوند متعال هستند و مانند انسانها مكلفند و برای عبادت و عبودیت و رسیدن به یقین خلق شده‌اند. «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون» (من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینكه عبادتم كنند [و از این راه تكامل یابند و به من نزدیك شوند]) (ذاریات/ 56)
جن‌ها از آتش هستند و انسان‌ها از خاك. «وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مارِجٍ مِنْ نارٍ» (و جنّ را از شعله‏هاى مختلط و متحرّك آتش خلق كرد). (الرحمن/15)
در اصطلاح فنی می‌گویند: غلبه خاك بر انسان، زیاد است و غلبه آتش بر جن‌ها.
«جن» بدن عنصری و مادی دارد اما آن چیزی كه بیشتر همراه اوست نار و آتش است به تعبیر دیگر جنبه آتشی دارد و شما می‌بینید كه‌ حرارت آتش از اشیاء نفوذ می‌كند. اگر در یك طرف شی‌ء، آتش بیفروزید می‌بینید به طرف دیگر آن نفوذ می‌كند و داغ می‌شود. این طرف دیوار آتش روشن كنید، حرارت به آن طرفش نفوذ می‌كند و داغ می‌شود. رمز و راز نفوذ جن از دیوار و موانع سخت این است كه غلبه وجودی‌اش با جنبه آتشی است.
اما ما انسان‌ها ترابی هستیم، یعنی از خاك هستیم و لذا بین ما و اشیاء دیگر، تصادم ایجاد می‌شود، به دیوار می‌خوریم و بر می‌گردیم اما جن‌ها از دیوار نفوذ می‌كنند همان‌طور كه آتش نفوذ می‌كند و از این جهت، اقتضائاتی برایشان رقم می‌خورد.
به علت اینكه جن‌ها به راحتی از موانع عبور می‌‌كنند اما ما انسان‌ها نمی‌توانیم این كار را انجام دهیم برخی خود را با آنها مقایسه می‌كنند و نتیجه غلط می‌گیرند كه پس جن‌ها قدرت زیادی نسبت به انسان‌ها دارند در حالی كه این حالت، اقتضای ذاتشان است نه این كه قدرتی بیشتر از ما داشته باشند، اصلاً اقتضای وجودی آنها چنین است. مثل این كه پرنده، پرواز می‌‌كند و انسان در ظاهر نمی‌تواند پرواز كند و این، فضیلت نیست.
«ابلیس» كه «شیطان رجیم» لقب گرفته، از گروه جن است. قرآن درباره‌اش می‌فرماید: «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْلیسَ كانَ مِنَ الْجِنِّ»؛ به یاد آرید زمانى را كه به فرشتگان گفتیم: «براى آدم سجده كنید!» آنها همگى سجده كردند جز ابلیس كه از جن بود. (كهف/50)
پس جنس ابلیس نیز، از آتش است یعنی‌ غلبه با همان جنبه ناری است. اما فرشته و ملك جنسش از نور است.
در تعریف ملك گفته‌اند: «الملك جوهر نوری یتشكل باشكال مختلفة سوی الكلب و الخنزیر». یعنی؛ ملك و فرشته یك جوهر نورانی است كه قدرت دارد به اشكال مختلف درآید یعنی متمثل شود به اشكال و صورت های گوناگون به استثنای سگ و خوك.
چون سگ و خوك، نجس‌العین هستند و فرشته از نور است لذا به این دو شكل در نمی‌آید اما به هر شكل دیگری كه در نظر بگیرید ـ به اقتضائات زمان و مكان و آنچه كه باید اقتضا كند ـ متشكل می‌شوند. مثل آنكه فرشته برای حضرت مریم (س) در شكل انسان متمثل شد. «فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَیْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِیًّا»؛ و میان خود و آنان حجابى افكند (تا خلوتگاهش از هر نظر براى عبادت آماده باشد) در این هنگام، ما روح خود را به سوى او فرستادیم و او در شكل انسانى بى‏عیب و نقص، بر مریم ظاهر شد. (مریم/17) آن روح كه از جنس فرشته است به صورت یك بشر تمثل پیدا كرد.
در رابطه با جن گفته‌اند: «الجنّ جوهرٌ ناری، یتشكل باشكال مختلفة حتی الكلب و الخنزیر» یعنی؛ جن جوهری آتشی است كه به همه اشكال در می‌آید حتی به صورت سگ و خوك. و به خاطر همین جنبه ناری بودنش قابل انعطاف بوده و می‌‌تواند به همه گروه‌ها تمثل و تشكل پیدا كند.

* شیطان یعنی چه؟

ـ به موجودی كه وسوسه كرده، شیطنت و مخالفت می‌كند و طغیانگر است‌ شیطان می‌گوییم. پس شیاطینِ جن، گروهی از جن‌ها هستند كه شرارت و مخالفت كرده، طغیانگری می‌كنند.
و به طور كلی، انسان‌ها هم اگر شیطنت و شرارت از آنها صادر شود و حق را با باطل بیامیزند و مردم را گمراه كنند، آنها نیز شیطان هستند و شیطان اِنس لقب می‌گیرند.
قرآن كریم دراین‌باره می‌فرماید:‌ «وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ یُوحی‏ بَعْضُهُمْ إِلى‏ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً»؛ اینچنین در برابر هر پیامبرى، دشمنى از شیاطین انس و جنّ قرار دادیم آنها به طور سرّى (و درگوشى) سخنان فریبنده و بى‏اساس (براى اغفال مردم) به یكدیگر مى‏گفتند. (انعام/112)

* تا اینجا نتیجه این شد كه شیاطین جن، آن جن‌های بد و شرور و طغیانگر هستند، و از این نكته نتیجه می‌گیریم كه در گروه جن ها، خوب هم وجود دارد. درست است؟

ـ دقیقاً همین‌طور است. خدا رحمت كند علامه طباطبایی(ره) را كه ایشان می‌فرمود: میان جن‌ها، یا كافر داریم یا مؤمن شیعه. ایشان می‌فرمود آنهایی كه مؤمن و مسلمان هستند، حتماً شیعه هستند.
علامه(ره) می‌فرمود: چون اینها در آن زمان، حقایق و وقایع را به خاطر عمر طولانی كه دارند دیده‌اند و كسانی كه از آن زمان تا به حال زنده مانده‌اند به دیگران، جریان غدیر خم و مانند آن را تعریف می‌كنند.
جن‌های مؤمن، نیازی به كتاب‌های ما در اثبات ولایت امیرالمؤمنین علی‌(ع) ندارند، چون قضایا را دیده‌ و با آنها مواجه شده‌اند و لذا جن‌هایی كه مسلمان شده‌اند؛ این قضیه را انكار نمی‌كنند.

* محل زندگی جن‌ها كجاست؟ آیا مثل انسان‌ها در كره زمین هست یا نه؟

ـ آنها ماده هستند و لذا در عالم ماده زندگی می‌كنند. البته عالم ماده، طبق معمول پایین و بالا دارد، و چون ناری هستند و حرارت‌ها به قسمت بالا صعود می‌كند، لذا آنها در بالای عالم ماده هستند. ‌اما ما انسانها از خاكیم و خاك سرد و سنگین است لذا طرف پایین عالم ماده و در زمین هستیم.
در روایات هم چنین چیزهایی وارد شده، به عنوان مثال برخی از روایات، مقداری را مشخص می‌كند كه جن‌ها در آنجا هستند و در متن آن روایات آمده كه اگر تا فلان جا بالا بروید، آنجا محل سكونت جن‌ها است.

* آیا جن‌ها مثل ما انسان‌ها مكلف هستند و در قیامت، حساب و كتاب دارند و بهشت و جهنم برای آنها نیز هست؟

ـ بله همه اینها از قرآن كریم استفاده می‌شود.
به عنوان مثال به این آیه توجه كنید: «یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَ لَمْ یَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ یَقُصُّونَ عَلَیْكُمْ آیاتی‏ وَ یُنْذِرُونَكُمْ لِقاءَ یَوْمِكُمْ هذا قالُوا شَهِدْنا عَلى‏ أَنْفُسِنا وَ غَرَّتْهُمُ الْحَیاةُ الدُّنْیا وَ شَهِدُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كانُوا كافِرینَ » ((در آن روز به آنها مى‏گوید:) اى گروه جنّ و انس! آیا رسولانى از شما به سوى شما نیامدند كه آیات مرا برایتان بازگو مى‏كردند، و شما را از ملاقات چنین روزى بیم مى دادند؟! آنها مى‏گویند: «بر ضدّ خودمان گواهى مى‏دهیم (آرى،) ما بد كردیم)» و زندگى (پر زرق و برق) دنیا آنها را فریب داد و به زیان خود گواهى مى‏دهند كه كافر بودند) (انعام/130)
كسی كه با قرآن، آشنا باشد این مسائل را تصدیق می‌كند.

* سؤال مهمی كه هست اینكه آیا انسان می‌تواند با جن و به خصوص با شیاطینِ جن ارتباط برقرار كند یا نه؟

ـ در پاسخ این سؤال به چند نكته لازم است اشاره شود:
نكته اول این است كه ارتباط با جن و شیطان جنی، هم امكان دارد و هم اتفاق افتاده است.
هم جن می‌تواند با انسان ارتباط برقرار كند و هم انسان می‌تواند با جن ارتباط برقرار كند. منتها این ارتباطات به دو شكل ممكن است صورت بگیرد: ارتباط صحیح و مورد تایید شرع مقدس و ارتباط نامشروع و غیر شرعی.
نكته دوم این است كه اصل بر عدم ارتباط است. یعنی بالاخره ما در محدوده خودمان كه انسان هستیم با انسان‌ها مرتبطیم و آنها كه جن هستند در محدوده خودشان با جن ها مرتبطند و شرعا مجاز نیستند كه با ما ارتباط برقرار كنند و ما را تحت سلطه خودشان قرار دهند.
در قرآن كریم آیه‌ای وجود دارد كه به نكته ظریفی اشاره می‌كند: «وَ یَوْمَ یَحْشُرُهُمْ جَمیعاً یا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ وَ قالَ أَوْلِیاؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذی أَجَّلْتَ لَنا قالَ النَّارُ مَثْواكُمْ خالِدینَ فیها إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ إِنَّ رَبَّكَ حَكیمٌ عَلیم‏»؛ در آن روز كه (خدا) همه آنها را جمع و محشور می‌سازد، (مى‏گوید:) اى جمعیّت جن! شما افراد زیادى از انسان‌ها را گمراه ساختید و آنها را به خدمت گرفتید و بهره كشی كردید! دوستان و پیروان آنها از میان انسانها مى‏گویند: «پروردگارا! هر یك از ما دو گروه [پیشوایان و پیروان گمراه‏] از دیگرى استفاده كردیم (ما به لذّات هوس آلود و زودگذر رسیدیم و آنها بر ما حكومت كردند) و به اجلى كه براى ما مقرّر داشته بودى رسیدیم.» (خداوند) مى‏گوید: «آتش جایگاه شماست جاودانه در آن خواهید ماند، مگر آنچه خدا بخواهد» پروردگار تو حكیم و داناست‏. (انعام/128)
خدای تبارك و تعالی به «جن» خطاب می‌كند كه «استكثرتم من الانس» شما انسان را گمراه كرده و به خدمت گرفتید. علامه طباطبایی این را به معنای به «استخدام درآوردنِ زیاد» می‌داند، یعنی تحت تصرف قرار دادن و از انسان، كار كشیدن. یعنی ای گروه جن،‌ شما از انسان‌ها بهره‌كشی زیادی كردید، این می‌شود حرام و از لحاظ شرعی آنها ممنوع هستند كه از ما بهره‌كشی كنند.
برای ما انسان‌ها هم ممنوعیت شرعی وجود دارد كه از آنها بهره‌كشی كنیم،‌ یعنی جن‌ها را بدون رضایتشان تحت سلطه و سیطره خود بگیریم و از اقتضائات آنها استفاده كنیم. این اصل و قاعده اولیه است.
نكته سوم این است كه گاهی در برخی از موارد، این اصل عدم ارتباط و بهره كِشی، استثناء می‌خورد،‌ مثلا یك ولیّ خدا، به خاطر ولایتی كه بر همه موجودات عالم و از جمله جن دارد، می‌تواند با توجه به مصالح و مواردی كه پیش می‌آید از آنها بهره بگیرد و استفاده مشروع و صحیح كند. مثل آنچه كه حضرت سلیمان (ع) انجام داد و جن‌ها را برای نقل اشیاء ثقیل و بنای بناهای عظیم استخدام كرد و اقتدارهای فوق العاده كه در اختیار جن‌ها قرار داشت به خدمت گرفت و كارهای عظیم و عمده ای انجام داد.
به عنوان نمونه از قرآن كریم، به دو آیه در این‌باره اشاره می‌كنم: قرآن می‌فرماید: «وَ حُشِرَ لِسُلَیْمانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ الطَّیْرِ فَهُمْ یُوزَعُون‏» (لشكریان سلیمان، از جنّ و انس و پرندگان، نزد او جمع شدند آن قدر زیاد بودند كه باید توقّف مى‏كردند تا به هم ملحق شوند) (نمل/17)
و می‌فرماید: «... وَ مِنَ الْجِنِّ مَنْ یَعْمَلُ بَیْنَ یَدَیْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ ... » ([و براى سلیمان] گروهى از جنّ پیش روى او به اذن پروردگارش كار مى‏كردند...). (سبا/12)
نوع جن، از نظر ارزش و شرافت در مقایسه با نوع انسان، در رتبه پایین قرار دارد. آنچه را كه ما نسبت به استخدام انسان كامل و ولی خدا، نسبت به جن گفتیم و جنبه شرعی به آن دادیم، چنین چیزی در میان جن نمی‌تواند وجود داشته باشد. یعنی آنها نمی‌توانند به نحو مشروع از ما انسان‌ها كار بكشند و اگر این كار را كردند دچار عذاب و عقاب الهی خواهند شد. از این جهت میان مآخذ و مصادر به صورت مشروع و مجاز وارد نشده كه جنّی با ولایت الهیه، انسانی را به تصرف خود در آورده و در راستای كارهای خود، انسان را به كار گیرد.
اما انسان كامل و ولیّ خدا، می‌تواند با توجه به مسائل و موارد مخصوص از آنها استفاده كند، البته استفاده مجاز و شرعی نه استفاده غیر مجاز و غیر شرعی.
نكته چهارم این است كه متاسفانه استفاده‌های غیر مجاز و غیر شرعی در هر دو گروه بوده و هست، یعنی هم انسانهای فاسق و حتی كافر می‌توانند با یك سری كارها، جن‌ها را به استخدام خود در آورند و هم آنها با فسق و فجوری كه دارند ممكن است این تجاوز به حدود الهی را داشته باشند و افرادی از انسان را به استخدام خود در آورند و كارهایی را از انسانها بخواهند.
احمد امین در كتاب «التكامل فی الاسلام»، بحثی تحت عنوان سلوك شیطانی و رحمانی دارد. در قسمت سلوك شیطانی می‌گوید: برخی از افراد انسانی با توجه به برخی از كارهایی كه انجام می‌دهند به استخدام جن در می‌آیند و بالعكس، جن را به استخدام خودشان در می‌آورند. آنها در مسیر اهداف خودشان اینها را به كار می‌گیرند و اینها هم در مسیر اهداف خود،‌ آنها را به كار می‌گیرند. یعنی یك نوع بده بستانی در این میان برخی از انسانها و جن‌ها وجود دارد.
در نجف، آدمی بود كه خیلی از نظر ظاهری، شخص ژولیده و كثیفی بود، بی‌تعهد و بی‌قید بود. با همه این حرف‌ها آدم عجیبی بود و كارهای عجیب و غریبی انجام می‌داد.
برای خیلی از آقایان جای سؤوال بود كه این آدم كثیف و بی‌قید و بند، چگونه این كارهای عجیب و غریب را انجام می‌دهد. بعد از مدتی تحقیق در این‌باره دیدند كه وی از شهر نجف خارج می‌شود و به تپه‌ای اِشراف پیدا می‌كند و چیزهای بدی به مولای عالمیان امام علی‌(ع) می‌گوید. بعدها كه پی بردند آدم خبیثی است، او را گرفتند و شروع كردند به محاكمه و پرس‌و‌جو كردن كه اینها چی هست؟ و از كجا این‌ها را داری؟ متوجه شدند كه وی، به برخی از شیاطین جن، تعهد دارد، تعهدش این است كه حرفه‌ای زشتی به امام امیرالمومنین علی (ع) بزند و در عوض، آنها هم در برابر این ناسزاها، تعهد دارند كه یك سری از اختیاراتی كه دارند به این آقا واگذار كنند. این می‌شود سلوك شیطانی.

* آیا جن‌ها و به خصوص شیاطینِ جن می‌توانند از آینده خبر بدهند؟

ـ در برخی از موارد، بله می‌توانند، به عنوان مثال، اخبار دم دستی كه مربوط به همین عالم مادی است را می‌توانند بفهمند و خبر دهند. مثلاً فلانی بیست روز دیگر از سفر بر می‌گردد، فلان شخص دزدی كرده است، فلانی در انتخابات چنین می‌شود، بچه فلان زن، دختر می‌شود و مانند آن.

* آیا جن‌ها در این ارتباط، دروغ هم می‌گویند؟ چون شیاطینِ جن، در خیلی از چیزها تمرد و طغیان كرده‌اند، لذا طبق قاعده می‌توانند در اینگونه امور هم دروغ بگویند، و اصولا نباید به حرفهای آنان اعتماد كرد. آیا این حرف، درست است؟

ـ من امكانش را نفی نمی‌كنم اما چون در راستای تعهد دو طرفه، این كارها را انجام می‌دهند لذا اصل در راستگویی است. چرا كه بالاخره در مقابل هر سخنی، چیزی می‌گیرند و به خاطر این كه آن چیزی را كه می‌گیرند، استمرار داشته باشد و خوب و كامل بگیرند و از دست ندهند، به طور معمول در كار و تعهد خود كوتاهی نمی‌كنند.

* اگر كسی ادعا كند كه من ولیّ خدا هستم و با جن و شیطان مرتبطم و به خاطر ولایت الهی ام از آنها مطلب می‌گیرم و استفاده می‌كنم. تكلیف چیست؟

ـ كدام ولیّ خدا، خود را ولیّ خدا معرفی می‌كند؟ اتفاقا ولیّ خدا، خود را كوچكترین و كمترین انسانها می‌بیند و برای خود، جایگاهی نمی‌داند چه برسد به اینكه بیاید و بگوید من از اولیاء الله هستم.
ضمن اینكه ارتباط با جن در شرع مقدس اولا و بالذات ممنوع و حرام است و جز در موارد استثنایی كه در فقه بیان می‌شود جایز نمی‌باشد.
هر كس با شیاطین جن، ارتباط پیدا كند، باید با آنها سنخیت پیدا كند و در مقابل كارهایی كه به وسیله آنها انجام می‌دهد، كارهایی را به نفع شیاطین انجام دهد لذا چنین شخصی آدم خبیثی است.
این آیه را ببینید: «وَ أَنَّهُ كاَنَ رِجَالٌ مِّنَ الْانسِ یَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِّنَ الجِْنّ‏ِ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا» (و اینكه مردانى از بشر به مردانى از جنّ پناه مى‏بردند، و آنها سبب افزایش گمراهى و طغیانشان مى‏شدند) (جن/6)
آنچه كه رسانه ای می‌شود قطعا از نوع ارتباط مجاز و شرعی نیست و آن چیزی كه شرعی و مجاز است رسانه ای نمی‌شود، رسمیت پیدا نمی‌كند، اعلام نمی‌شود، به صورت استثنایی و در موارد جواز فقهی است كه توسط ولیّ واقعی خدا صورت می‌گیرد و لذا ما مكلفیم كه اینگونه امور را كه در جامعه باب شده به عنوان یك كار منهی، نادرست، مذموم و غیر شرعی معرفی كنیم.
در پایان به مردم شریف عرض می‌كنم كه فریب برخی از شیادان و فریب كاران را نخورند و در همه مسائل دینی تنها به عالمان الهی و ربانی اعتماد كنند تا دچار مشكلات نشوند.
و اگر خدای نكرده، كسی واقعا دچار مشكلاتی در این زمینه ها شده، برای حل مشكلش به عالم ربانی كه در این مسائل، دانا و توانا بوده و مورد تایید علمای ربانی دیگر است مراجعه كند و به هیچ عنوان به فرد دیگر مراجعه نكند كه مشكلش دو چندان می‌شود.
به تعبیر دیگر اگر چنین عالمی را پیدا كرد، باید از او یاری بجوید وگرنه تا زمانی كه به چنین عالمی دسترسی پیدا نكرده، دنبال مدعیان نرود كه مشكلش، بیشتر می‌شود.


منبع : golebenafsh[dot]mihanblog[dot]com[slash]post[slash]60

شیاطین انس و جن


آنچه در مورد جن می خواهید بدانید, قرآن سرا آیات 112 115, همه چیز درباره جن سوال و جواب , لکستان میراث باستان قران ویوفو , دنیای ماوراء الطبیعه جنّ در , جن چیست ازدواج جن تغزیه جن , جن روح مرگ جن در لغت نامه ,
گزارش اشکال

تبلیغات



تبلیغات

تبلیغات
مطالب تصادفی

تبلیغات

تبلیغات
Blogs Top
بلاگز فا
اخبار آنلاین ایران و جهان